راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری و نوزاد🥰

راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎
توسط ۳۲ نفر دنبال می شود
 ۳ نفر را دنبال می کند

پاکسازی سینوس ها برای تنفس بهتر

برای اینکه فرآیند تنفسی انجام شود لازم است که بتوانید به خوبی نفس بکشید و بازدم کنید. با این حال اگر سینوس‌های ما احتقان یا ملتهب شده باشند تنفس به راحتی ممکن نیست. پاکسازی سینوس‌ها می‌تواند دشوار باشد اما خوشبختانه برخی از درمان‌های طبیعی وجود دارد که می‌تواند کمک کند. سینوس‌ها فضا‌های پر از هوا در جمجمه هستند. آن‌ها در پشت پیشانی، استخوان‌های بینی، گونه‌ها و چشم‌ها قرار دارند. یکی از وظایف اصلی آن‌ها تولید مخاطی است که از طریق بینی تخلیه می‌شود. وقتی آن‌ها سالم هستند و حاوی باکتری یا سایر میکروارگانیسم‌ها نیستند مخاط می‌تواند بدون وقفه جریان داشته باشد و هوا می‌تواند بدون مشکل از آن خارج شود. با این حال گاهی اوقات ممکن است متورم یا ملتهب شوند و عملکرد بینی مختل شود. شایع‌ترین دلایل این امر عفونت‌های ویروسی یا باکتریایی، آلرژی، انحراف تیغه بینی یا پولیپ در بینی است. علائم معمول عبارتند از تورم بینی، ترشحات غلیظ و بی‌رنگ (آبریزش بینی)، گرفتگی بینی و کاهش حس بویایی و چشایی. درد در اطراف گونه‌ها، بینی، چشم‌ها یا پیشانی نیز ممکن است رخ دهد.

برای پاکسازی سینوس‌ها چه نکاتی را رعایت کنیم؟

 از سرم شست و شو استفاده کنید:

جریان بیش از حد در سینوس‌ها در طول شب بدتر می‌شود. برای جلوگیری از این ناراحتی توصیه می‌شود قبل از خواب بینی را با آب و نمک شستشو دهید. این به پاکسازی ناحیه و کاهش التهاب کمک می‌کند. شستشوی بینی با نمک می‌تواند کیفیت زندگی بیماران مبتلا به سینوزیت حاد و مزمن، رینوکونژونکتیویت و رینیت را بهبود بخشد.

صورت را بخار دهید:

بخار به عنوان یک پاک‌کننده و مرطوب‌کننده طبیعی عمل می‌کند. همچنین ناحیه آسیب دیده را تخلیه می‌کند و به نواحی سفت اجازه استراحت می‌دهد.

 از روغن‌های گیاهی استفاده کنید:

یکی از مؤثرترین روغن‌های درمانی روغن پونه کوهی است. هنگامی که با روغن بادام ترکیب می‌شود نتیجه بسیار بهتر است زیرا پوست را مرطوب می‌کند، ناحیه را مرطوب نگه می‌دارد و به نفوذ روغن پونه کوهی (که هرگز نباید مستقیماً روی پوست یا داخل سوراخ‌های بینی مالیده شود) کمک می‌کند.

 از کمپرس گرم استفاده کنید:

استفاده از کمپرس گرم در ناحیه بینی و پیشانی نیز می‌تواند به کاهش فشار سینوسی کمک کند. آن‌ها را می‌توان سه بار در روز و به مدت ۵ دقیقه استفاده کرد.  

 از یک مرطوب‌کننده استفاده کنید:

این یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای ر‌هایی از گرفتگی بینی استفاده از مرطوب‌کننده است. تنفس هوای مرطوب بیشتر می‌تواند بافت‌های تحریک شده را آرام کند و تورم رگ‌های خونی را کاهش دهد.  

 مایعات فراوان بنوشید:

هیدراتاسیون برای کمک به تخلیه و دفع مخاط انباشته شده مهم است. علاوه بر این غشا‌های مخاطی هیدراته می‌مانند و از این طریق حساسیت کمتری خواهند داشت. برای انجام این کار بهتر است آب، آبگوشت، دمنوش داغ یا چای را انتخاب کنید. همچنین دمیدن بینی و بیرون راندن مخاط، ویروس‌ها یا باکتری‌هایی را که ممکن است باعث ایجاد مشکل شده باشند از بین می‌برد. این کار را به آرامی انجام دهید تا از شکستن رگ‌های خونی کوچک جلوگیری کنید. در نهایت پوست اطراف سوراخ‌های بینی نیز ممکن است تحریک شود. با استفاده از کمی روغن بادام یا ژله نفتی می‌توان این مشکل را برطرف کرد.

 هنگام خواب سر خود را بالا نگه دارید:

بالا نگه داشتن سرهنگام خواب نیز یکی دیگر از نکات رایج پاکسازی سینوس است. استراحت برای کمک به بدن برای غلبه بر عفونت و بهبودی بسیار مهم است. علاوه بر این اتاق خواب شما و بقیه خانه باید به خوبی تهویه و تمیز باشد تا از بروز مشکلات ناشی از گرد و غبار و مایت‌های گرد و غبار جلوگیری شود. همچنین اجتناب از محیط‌های بسته و مناطق دارای دود سیگار یا آلودگی بسیار مهم است.

 

نتیجه‌گیری:

همانطور که قبلاً ذکر کردیم همه این درمان‌های طبیعی می‌توانند به شما در بهبود التهاب و درد ناشی از احتقان سینوس کمک کنند. با این حال آن‌ها هرگز نمی‌توانند جایگزین درمان توصیه شده توسط پزشک شوند. تا زمانی که مشکل ادامه دارد سعی کنید یک رژیم غذایی سالم اضافی را حفظ کنید که ویتأمین‌های زیادی برای تقویت سیستم دفاعی و مبارزه با علائم شما فراهم کند. علاوه بر این اگر شرایط شما اجازه می‌دهد فعالیت بدنی سبک را متوقف نکنید زیرا ترشح اندورفین باعث تسکین درد می‌شود. با این حال اگر این ناراحتی بیش از ۱۰ روز بدون بهبودی ادامه داشت بهتر است دوباره با پزشک خود مشورت کنید. همچنین اگر سردرد شدید، درد صورت یا تبی که حداقل بیش از چهار روز ظاهر شد یا پس از مشاهده بهبود اولیه بدتر شد حتماً به پزشک مراجعه کنید.

منبع:

steptohealth.com

راهنمای بارداری و نوزاد🥰
راهنمای بارداری و نوزاد🥰 راهنمای بارداری😍 بچه داری 😘 کودک و نوزادی 🥰 همه چیز درباره خانواده، دوران بارداری، زنان و زایمان😎

شاید خوشتان بیاید

پاسخ ها

نظر خود را درباره این پست بنویسید
منتظر اولین کامنت هستیم!
آیدت: فروش فایل، مقاله نویسی در آیدت، فایل‌های خود را به فروش بگذارید و یا مقالات‌تان را منتشر کنید👋